Proje kapsamında öğrencilerin geri dönüşüm ve atıklar ile ilgili farkındalık yaratarak aynı zamanda enerji kaynakları ile ilgili tasarruf bilinci oluşturmak öğrencilerin de ifade edici dil becerilerini de geliştirerek, ıraksak, analitik, eleştirel ve yansıtıcı düşünme becerisini ön plana alıp yaşama yakınlık, bireye görelik, yaparak yaşayarak öğrenme ilkelerini başarıyla gerçekleştire bilme.
Öğrencilere çevre bilinci kazandırmak ve farkındalık yaratmak adına çalışmalar yapıldı. Geri dönüşüm sembolü gösterilerek öğrencilerin dikkati çekildi. Bu sembolün anlamının ne olabileceği soruldu. Öğrencilerin fikirleri alındı. Geri dönüşüm sembolü olduğu hakkında bilgi verildi. Üzerinde bu sembolü gördüğümüz ambalajların çöp olmadığı geri dönüşüm fabrikalarına gönderilerek yeniden kullanıla bilen atıklar hakkında karşılıklı sohbet edildi. Sınıfta bulunan kutulardan öğrencilerle birlikte atık kutuları oluşturuldu. Renklerine göre ayrımları yapılarak tartışıldı. Açık uçlu sorular yöneltilerek dönütler verildi. Ardından tüm öğrenciler ile drama çalışması yapıldı. Her çocuk kendine bir atık seçti ve öğretmenin rehberliğinde bir geri dönüşüm avcısı oldu. Fabrikaya yol alan öğrenciler orada geri dönüşümü canlandırdı. Drama bitiminde değerlendirme aşamasında öğrencilerin neler hissettikleri konuşuldu. Alınan cevaplar ve geri dönütlerle etkinlikler tamamlandı.
Geri dönüşüm etkinlikleri kapsamında aile katılımı çalışması olarak evde öğrenci ve tüm aile bireyleri ile birlikte atık kutuları tasarlanıp, bir sohbet ortamı yaratılarak hep birlikte geri dönüşümün dünyamız için yararları hakkında tartışılması ve fotoğraflanması istendi.
Öğrencilere doğal kaynakların kullanımı, var olan yenilenebilir enerji kaynaklarının tasarruflu kullanımı hakkında bilinçlendirme çalışmaları yapıldı. Enerji nedir? Tasarruf nedir? Nasıl tasarruf yapılır? Tasarruf yapmazsak ne olur? Gibi soruların ardından alınan cevaplar ve dönütler de verilerek sohbet çemberi yapıldı. Enerji kaynakları ile ilgili eğitici videolar izlendi. Öğrencilerin fikirleri alındıktan sonra okulumuzda ve evimizde enerji kaynaklarımızı doğru kullanmamız gereken uyarı levhaları yapmaları için fırsat verildi. Bu uyarı levhalarını gerekli yerlere asacakları anlatıldı. Her öğrenci kendi uyarı levhasını hazırladı.
Adres:
GÖLBAŞI MAH. SAĞLIK OCAĞI CAD. AMINE HATUN ANA OKULU BLOK NO 2 VİRANŞEHİR / ŞANLIURFA
Telefon
5445649263